Thursday, August 04, 2005

~ if ~

如果上天在這一刻把妻子交給我, 我究竟有沒有能力帶給她足夠的快樂, 安全, 與穩定, 令她感到這一個男人不是她一生中的遺憾...

如果上天在這一刻把孩子交給我, 我究竟有沒有能力提供他/她成長所需要的引導, 知識, 以及奶粉, 令他/她感到這一個父親不是一個不藉記起的人...

如果上天在這一刻把世界交給我, 我究竟有沒有能力領導人們走向正確的方向, 使一切可以安然地延續下去...

我搔一下頭, 然後繼續獨自慢慢地積聚人生經歷...

3 Comments:

At August 07, 2005, Blogger Unknown said...

世界上有那一個領導人上任之前會想這些"責任感"?

 
At August 07, 2005, Anonymous Anonymous said...

I don't think these women are stupid. I think they're selling a...
"I don't think these women are stupid. I think they're selling a personality that's very marketable: 'Wouldn't it be fun if we were all gorgeous and didn't have a care?' But creating a cultural icon out of ...
Hans Storrie
Simplifying UK Lottery and Euro-Millions Syndicates.
http://www.LotteryWinMadeEasy.com

 
At August 10, 2005, Blogger Rising Bun said...

I love cheesecake...

五郎, 所以我只會成為大家中間的小蕉精...

 

Post a Comment

<< Home